60. Kárpitozás otthon.

Lidi Thot BaYTI Felújítás hogy ne csak a gyerek legyen kreatív.

p131212_11_48_05.jpg

Vannak olyan tárgyak a környezetünkben, amelyekhez nem azért ragaszkodunk, mert megszoktuk, vagy, mert nincs rá pénzünk, hanem azért mert nem találunk jobbat, vagy még most is jó az "alapja" formája. Így éreztem én is a 20 évvel ezelőtt vásárolt sarokülőmmel kapcsolatban. Erős, stabil váz, fő elemei fittyet hánytak a korára, de a kárpit már viseltessé vált helyenként elszakadt.. Így bár a kárpitozást még soha nem próbáltam, most rászántam az időt, energiát hátha meg tudom javítani. Gondoltam rosszabb nem lehet, ha másra nem jutok, legalább bele kukkantok ennek a szakmának is a rejtelmeibe. Mindezen túl kiváló lehetőség a gyerekeket magunk köré hívni, hogy lássák a munka menetét és megpróbálják, hogyan lehet ráütni a körmükre a kalapáccsal.

kopott_kanape.jpg

Mivel a szivacs háttámlák külön életet éltek (levehetőek) és teljesen rendben voltak azzal nem akadt sok feladat. Egy tetszetős anyag, méretvétel varrógép, huzat varrása, belebújtatása, majd kézzel a nyílás bevarrása könnyedén ment. Én olyan anyagot választottam, aminek színe művelúr hatású fonáka fekete vásznas.

Az alap már nem volt ennyire egyszerű, de az sem ördöngös. Az eredeti kárpitfedés mintát mutatott, hogy hogyan kell. És valljuk be, amit férfiak csinálnak mindig egyszerűbb, mint, amit a nők. Teljesen leegyszerűsítik ezt is. Minimális varrás, majd kárpitozó szög, kalapács és had szóljon! 

karpitozo_szog.jpg

Elölről varrott hátul és a széleken szegelt. A szegelés akkor lenne szép, ha centinként lenne, de egy rész nem voltam biztos (meós híján) abba, hogy jól dolgoztam más részt 10 Ft. darabja és nem szántam rá többet erre a látványelemre és így is több kalapácsütésem volt, mint az  elmúlt öt évben összesen. ( Így beértem ennyivel a szomszédok legnagyobb örömére. )

sam_4465.JPG

A kimaradt anyagból párnahuzatokat varrtam, és íme. a végeredmény.

felujitva.jpg

Amire  azért érdemes figyelni! Nem elég azt figyelembe venni egy anyag vásárlásakor, hogy tetszik és nem nyúlik egyik irányba sem! Nem véletlenül készítenek kárpitot! Mint rájöttem. Használata során egy kicsit megnyúlt, így a prototípusnál szerzett tapasztalatokat felhasználva hamarosan újra kárpitozom!