75. MŰANYAG KARKÖTŐK PET PALACKBÓL

Lidi Thot BaYTI

3_5.JPG

7_5.JPG

Bár a műanyag palackkal igen régóta dolgozok több használható és hasznos alkotás született már belőle most bemutatok egy olyat, amire legszívesebben azt írnám: Elrettentő példa kísérletezőknek. Hogy miért? Mert olyan nesze semmi fogd meg jól alkotás, amire ráfecsérlünk sok időt, de teljesen feleslegesen, hiszen csak a fotókon mutatnak jól azon  túl használhatatlanok... Kitartásomnak köszönhetően többféle próbálkozásba is bele kezdtem, de egyik sem nyerte el a tetszésemet még annyira sem, hogy elajándékozzam őket. De mesélek...

Az  úgy volt, hogy szétvágtam többféle flakont. Méretük alapján egyik sem optimális egy felnőtt vagy gyerek csuklójára, de úgy gondoltam, hogy már,  ha fejemben a bogár, hogy karkötő készüljön flakonból nem adjuk fel már az  első lépésnél.

1_9.JPG

Szétvágtam, majd vasalónál a széleket beforgattam úgy, hogy körkörös mozgással addig forgattam a vasalóhoz nyomva, amíg az szépen be nem forgatta a széleket. Olyat is készítettem elő, amelyiknek a lapját is vasalóhoz forgattam, hogy ne csak  sima felületű karkötő alapom legyen.

2_6.JPG

Készítettem elő körömlakkot a színezéshez, dekorációs gyöngyöt és kavicsot a díszítéshez és azért, hogy legyen valami súlya, mert önmagában olyan semmi érzés a kézen a túl könnyű karkötő. (Azért technokol mert az színtelen.)

sam_4661.JPG

Először ragasztót csurgattam  a karkötő belsejébe és rászórtam  a műanyag kavicsokat.

4_5.JPG

Ez is elég időigényes, mert meg  kell várni, amíg megszárad, és csak azután lehet tovább forgatva beragasztgatni a következő részt.  (Ha ezt  nem várjuk meg súlyuknál  fogva lepotyognak a kövek.)

5_7.JPG

Amikor megszárad így néz ki. Szép a fotón, de kézre még így is túl méretes lecsúszik a kézfejre. A Gyöngyök kövek a mozgástól meglazulhatnak, kieshetnek.

6_4.JPG

Gondoltam feltalálom a spanyolviaszt. "Belocsolom" körömlakkal, ami színt, további "ragasztást" tartást ad.

7_5.JPG

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem tetszett, amit láttam, de még most  sem javult a helyzet funkcionálisan.

9_6.JPG

Próbálkoztam azzal is, hogy a megtöltött karikát a vasalónál tovább zsugorítottam. Igaz  ez a méreten szépített a látványon viszont rontott.

11_3.JPG

A fentiektől függetlenül készült több darab is.

sam_4673.JPG

Csak festett.

12_2.JPG

Kövekkel  kirakott és festett.

14_1.JPG

De egyik sem nyerte el a tetszésemet méretproblémája és súlya miatt.

15_2.JPG

Ha ezek után sem sikerült elvenni az olvasó kedvét munkára  fel! És jöhet a cáfolat!