63. ABLAKDÍSZ ANYÁKNAPI VERSHEZ

sam_4259.JPG

 

Csörgött a telefonom. Zille hívott a négy éves unokahúgom. "Ildikó! Túró rudi lettem! Nem mehetek, óvodába megyek hozzád!" Április közepén egyre több gyerek lett bárányhimlős őt sem kímélte, így lett a miénk közel egy hét. Természetes most sem maradhatott ki az alkotás, hiszen a bárányhimlő a gyerek hangulatát, egy cseppet sem rontotta. Nem kellett sokáig azon gondolkodni, hogy mi  is készüljön, mert a "helyzet" adta. Egy anyák napi verset tanulgattunk napok óta.

Ágh István: Virágosat álmodtam

Édesanyám,
virágosat álmodtam,
napraforgó-
virág voltam álmomban,
édesanyám,
te meg fényes nap voltál,
napkeltétől
napnyugtáig ragyogtál.

Már remekül ment a vers, de felmerült benne egy kérdés. Milyen is a napraforgó virága. Mert ismereteiben a napraforgó már létezett, de az egyáltalán nem hasonlított a virágra.

sam_4258.JPG

Elő vettünk hát egy színtelen  öntapadós tapétát, kezét fogva közösen rajzoltunk rá egy napraforgót és egy napot.

sam_4257.JPG

Majd jöhetett a festés egy erős szőrű ecsettel, üvegfestékkel. Azért ilyen ecsetre esett a választás, mert ez nem egyenletesen oszlatta el a festéket a műanyagon, hanem "bordázottan" így könnyedén térhatása lett a munkának. Festés közben tovább tanulgattuk a verset, majd,  amikor elkészült félre tettük száradni. Izgatottan várta az eredményt, hogy végre ablakra kerülhessen. Figyelem elterelés, és óvintézkedésként elő vettem a rázókeveréket felajánlottam neki, hogy addig csináljunk arcfestést. Könnyen belement, most  igen nagy népszerűségnek örvend ez a modern  kori csináljunk álarcot már a gyerekeknek  is módszer, amit én a magam részéről nem értékelek, de most kivételesen hasznomra volt.

sam_4266.JPG

Elő került hát egy új puha ecset, a rázókeverék és így virágzott ki  Zille arca. Az arcfestéstől olyan boldog volt, hogy eszébe sem jutott vakargatni arcát, mint inkább azon aggódott, hogy a sapka nehogy elrontsa.

2_6.jpg

A napraforgó száradás után ablakra került, amin szépen játszik a fény, ha besüt rajta a nap és már az is tiszta, hogy a szotyi mielőtt a zacskóba került virág közepén csücsült.

1_8.jpg