47. Húsvéti asztaldísz készítése.
Ha a gyerekkel együtt akarunk, az ünnepekre készülni kellemes perceket élhetünk meg együtt úgy, hogy rengeteg információt bele tudunk csempészni az alkotás alatti időbe. Úgy vélem a legfontosabb az, hogy mielőtt elszaladnánk, a boltba vásárolni nézzünk mindig körül a lakásban, mert nagy valószínűséggel akár minden hozzávalót megtalálhatunk. Ha gyerek már kis korban azt tanulja tőlünk, hogy tényleg csak azt dobjuk ki, ami már végképp használhatatlan és, amit csak lehetséges készítsük el magunk, együtt, akkor egy igen fontos muníciót adunk neki, mégpedig azt, hogy ne legyenek a vásárlás rabjai, legyenek teljesen szabadok, hiszen a kreativitás életképesség!
Borítsuk ki a varrós dobozt, nézzünk szét a már nem használt ruhák, anyagok között, főzéskor pedig őrizzük meg a tojáshéjat...
De menjünk sorba. Szükségünk lesz egy furnér lapra, műanyag lapra, esetleg rajztáblára, bármi keményre, amihez rögzíthetjük majd a hungarocellt. Tehát, ha meg van az "erős" alaplapunk hozzá vágjuk méretre a hungarocellt. A hungarocellt vonjuk be anyaggal. Nem kell túlbonyolítani. Rátesszük, oldalán ráfordítjuk, alulról gombostűvel rögzítjük. A legoptimálisabb valami nyúlás, szélein nem foszlós anyag (pl. jersey). Az anyaggal bevont hungarocellt ragasztóval az alaplaphoz rögzítjük.
Az alaplap és a hungarocell találkozását rojttal, szalaggal takarjuk, majd kezdődhet a díszítés. Tehetünk rá tojást, amit mi magunk ragasztgattunk körbe tojáshéjjal elkészítés módja:
http://gyongyszem-napkozi.blog.hu/2015/03/11/42_husveti_keszulodes
Díszíthetjük harisnyavirággal, amit korábban már szintén megtanultunk:
http://gyongyszem-napkozi.blog.hu/2015/02/21/30_harisnyaviragok
De új dolgokat is rávihetünk, mint például gombostűre gyöngyöt húzunk, és abból rakunk ki motívumot, feliratot asztali díszünkre. Azért, hogy az anyagot ne tegyük tönkre a ragasztóval mindent gombostűvel rögzítünk. Így lehetőségünk lesz arra, hogy ugyan azt az alapot a következő ünnepen kiegészítsük, vagy egészen más színűre megcsináljuk.
Használhatunk tollakat, de, ha az anyagra technokollal mintát rajzolunk, majd csillámporral megszórjuk is nagy felület tehető látványossá.
Vegyíthetünk több technikát, több színt, vagy kiválaszthatunk egyet, amit tudatosan végig vihetünk az alkotáson.
Felmérhetjük a gyerekek tudását, hogy mit használnak fel a korábban tanultakból, a már ismert alapanyagokból, és, hogy mit jelent nekik ez az ünnep, mert alkotásuk, mint nyitott könyv erről is beszél.